“Misli” qanunları kobud şəkildə tapdalayır – Bəs buna niyə göz yumulur?
29-11-2023 [10:22]
“Misli” üçün sadə insanların pullarını əlindən almaq necə önəmlidirsə, Azərbaycan qanunlarının tələblərini qorumaq, onlara əməl etmək də o qədər əhəmiyyətsizdir...
Azərbaycan Respublika ərazisində reklam fəaliyyəti ilə bağlı məsələlər Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin 15 may 2015-ci ildə imzaladığı qanunla tənzimlənir. Deməli, həm reklam verənlər, həm də reklamları nümayiş etdirənlər bu qanunun tələblərinə əməl etməli, onun tapdamamalıdılar. Bəs reallıqda vəziyyət necədir? Onlar buna əməl edirlərmi? Qısaca bir araşdırma apardıqda bunun belə olmadığını görürük.
Xüsusiylə də Azərbaycan ərazisində rəsmi və qeyri-rəsmi qumarı təbliğ etməklə məşğul olan, xüsusiylə də maddi imkanları aşağı olan insanları qumar oynamağa sövq etməyə çalışan “Misli”nin fəaliyyətini izləyəndə bunu görmək mümkündür. “Misli”nin reklamlarına günümüzdə hər yerdə rast gəlmək olar. İnsanların sıx toplaşdığı yerlərdə “Poz-qazan” masasının ətrafında daim qələbəlik yaşanır.
Mütəlif bərli-bəzəkli reklamlarda insanlara qumar oynamağa, guya bəxtini sınamağa çağırışları ünvanlanır. Maddi imkanları da iradəsi kimi zəif olan insanlar problemlərdən çıxış yolunu bundan görür, üz tuturlar “Misli”nin “poz-qazan” masalarına və məntəqələrinə.
Bu yazımızda “Misli”nin reklam fəaliyyəti zamanı yol verdiyi qanun pozuntularına diqqət çəkməyə çalışacağıq.
Reklam nədir? Qanunda belə göstərilir: Reklam istehlakçısının diqqətini reklam obyektinə müxtəlif vasitə və üsullardan istifadə olunmaqla istənilən formada cəlb etmək, marağını formalaşdırmaq və saxlamaq, əmtəəni bazarda tanıtmaq və satışını stimullaşdırmaq məqsədi ilə yayımlanan məlumatdır.
“Misli”, yəni bu əmtəə nişanını Azərbaycan bazarında yaymağa çalışan “Azərlotoreya” istehlakçıların diqqətini özünə cəlb etmək, satışını stimulaşdırmaq üçün bütün vasitələrə əl atır. Təəssüflər olsun ki, bunun üçün şəhidlərin ailələrindən istifadə etməkdən belə çəkilmir.
Xatırlayırsızsa, uzun müddət televiziya ekranlarında şəhidlərin həyat yoldaşlarının Türkiyədə təhsil alan övladları ilə İstanbulda görüşməsi və bu görüşün “Azərlotoreya” tərəfindən maliyyələşdirilməsi barədə reklam çarxları təqdim olundu. Adam bu görüntüləri izləyərkən xeyli təsirlənirdi. Bir ananı övladına qovuşdurmaq savabdır. Bir şəhid ailəsini sevindirmək, qəlbi sınıq insanları sevindirmək ikiqat savab əməldir. Amma bunu reklam etmək, onların simalarını təbliğar vasitəsinə çevirmək, ana və övladlarının hissləri ilə oynamaq hansı mənəvi çərçivəyə sığır?!
Özü də bu tədbirlərin adını “Əmanətə sədaqət” qoymuşdular. Məqsəd həqiqətən sədaqətli davranıb, mənəvi borcdan çıxmaqdısa, nə üçün bunu reklam kampaniyasına çevirib, səhər-axşam televiziyada, kütləvi-informasiya vasitələrində nümayiş etdirirdilər? “Sağ əlin verdiyini sol əl bilməməlidir” deyiblər. “Azərlotoreya”nın şəhidlərin həyat yoldaşlarını Türkiyədəki tələbə övladları ilə görüşdürməsini, Novruz bayramı ərəfəsində sınıq qəlbləri sevindirməsini el-aləm bildi. Bunun adı “Əmanətə sədaqət” yox, şəhidlərin ruhunun incidilməsi, onların övladlarından qumar şirkətinin təbliği üçün istifadə edilməsidir.
Reklam Haqqında Qanunun 4-cü maddəsinin 2-ci bəndində qeyd olunur: “Reklam əmtəə istehlakçılarının seçimini stimullaşdırmalı, onları aldatmamalı, çaşqınlıq hissi yaratmamalıdır”. “Milsi” isə özünün bərli-bəzəkli oyunlarına, onların reklamlarına insanları yoldan çıxaran, onları adadan adlar qoyur. Diqqət yetirin: “Pul yağışı”, “Sərvət axtarışı”, “Maaş günü”, “Pul aparatı” və s. Sanki “Misli” xeyriyyə qurumudur, sadə insanların üzərinə pulu aparatdan yağış kimi yağdırır, onlara sərvət verir, maaş ödəyir.
Bəzən də reklam məqsədi ilə uduşlu biletlərin sahibləri göstərilir, onların ev tikməsindən, problemlərindən bəhs edilir. Amma bir dəfə də olsun uduzanları, son qəpiklərini “Misli”yə verənləri, borc bataqlığına düşənləri göstərmirlər. Bu isə qeyri-dəqiq reklam adlanır.
Reklam haqqında qanunun 7-ci maddəsində qeyri-dəqiq reklamın izahı aydın göstərilib: “Əmtəənin tədqiqinin və sınağının nəticələri barədə məlumatları təhrif edilmiş, həqiqətə uyğun olmayan şəkildə əks edən reklam qeyri-dəqiq hesab olunur”. Qeyri-dəqiq reklam isə yolverilməzdir.
Elə həmin Qanunun 6-cı maddəsində haqsız reklamın nə olduğu qeyd olunub. Reklam olunan əmtəədən istifadə etməyən və ya rəqiblərin əmtəəsindən istifadə edən şəxslərə istehza olunmaqla, başqa şəxslərdə onlara qarşı mənfi rəy formalaşdırmağa cəhd olunduqda bu haqsız reklam hesab edilir və qanunla qadağandır.
“Misli”nin televiziyada nümayiş etdirilən reklam çarxlarından birini xatırlayaq. Öz alın təriylə çalışan, qulluqçu kimi təqdim edilən bir xanım “Azərloteraya”nın təklif etdiyi qumar oyunlarında qazandıqdan sonra zənginləşir, bir andaca kübar qadına çevrilir. Olmaya, “Azərlotoreya” öz alın təriylə halal çörəyini qazanan insanlara rişxənd edir, onlara demək istəyir ki, işi-gücü atın, belə işlərlə siz ömrü boyu qulluqçuluq edəcəksiz. “Poz-qazan”a qurşanın, ya zəngin olarsız, ya da...
Maddə 32-də qeyd olunur ki, idman mərc oyunlarının, lotereyaların reklamı zamanı yetkinlik yaşına çatmayanlara müraciət olunması qadağandır. Çünki onlar belə təsirlərə yetkin insanlardan daha tez düşür. Amma digər tərəfdən futbol qarşılaşmalarını evdə-ailədə oğlan uşaqları ataları ilə birlikdə izləyir. Bu isə onların tez-tez “Misli”nin reklamlarını görməsi deməkdir.
Valideyn hər dəqiqə başı azyaşlı övladını ekrandan uzaqlaşdıra bilərmi?
Oyunlarda və lotereyalarda qazanc əldə edilməsinə zəmanət verilməsini də qanun qadağan edir. Di gəl ki, “Misli”nin və “Poz-qazan” tipli oyunların reklamında bu qayda da gözlənilmir. Sadə insanlarda elə təəssürat yaranır ki, oynayan hər kəs qazanır, bu oyunlarda uduzan yoxdur.
Oyunlarda və ya lotereyalarda iştirak etməyənlərin nüfuzdan salınmasını da qanun qadağan edir. Kimdi bu tələbi gözləyən? Az əvvəl qeyd etdiyimiz kimi, “Azərlotoreya” öz reklamlarında halal zəhmətlə çalışan insanları aşağılamaqdan çəkinmir, onları kasıb kimi təqdim edir, həmin “kasıblar” məhz “Misli”yə üz tutan kimi “zənginləşir”.
Teleradio proqramlarında (verilişlərində) reklam bir saatda 12 dəqiqədən çox ola bilməz. Amma “CBC Sport” telekanalı vasitəsiylə yayımlanan futbol qarşılaşmaları və müxtəlif proqramlarda qanunun bu tələbi açıq-aşkar pozulur. 45 dəqiqəlik futbolun az qala hər dəqiqəsində “Misli”nin adı çəkilir, canlı yayımın gedişində ekranda insanları canlı qumara yönəldən QR kod nümayiş etdirilir, müxtəlif çağırışlar yazılır. Az qala hər bir proqramda qonaqların və verlişin aparıcısının qarşısına mərc şirkətinin adı əks olunan müxtəlif əşyalar, fincanlar yerləşdirilir. Yəni, izləyici istəsə də, istməsə də “Misli”nin təşviqatını görməyə məcbur edilir.
Bir sözlə, “Misli” üçün sadə insanların pullarını əlindən almaq necə önəmlidirsə, Azərbaycan qanunlarının tələblərini qorumaq, onlara əməl etmək də o qədər əhəmiyyətsizdir. Təəssüf ki, buna nəzarət etməli olan qurumlar öz öhdəliklərini yerinə yetirmir.
Biz isə qanun naminə öz araşdırmalarımıza davam edəcəyik.
Tural,
Poliqon.info
Bu gün Heydər Əliyevin doğum günüdür
207 nömrəli məktəbdə 150 manatdan pul yığılması iddiası araşdırılır
Prezident İlham Əliyev və birinci xanım Şuşada - FOTOLAR (Yenilənib)
Rövnəq Abdullayev yeni naziri kollektivə təqdim edib
İlham Əliyev "Xocalı" yarımstansiyasının və Rəqəmsal İdarəetmə Mərkəzininin açılışında iştirak edib
DTX-də Heydər Əliyevin anadan olmasının 102 illiyi qeyd olunub
Küləkli hava şəraiti ilə bağlı sarı xəbərdarlıq verilib
Prezident və birinci xanım faşizm üzərində Qələbə uğrunda mübarizədə həlak olan azərbaycanlıların xatirəsini anıblar - FOTO
Sabah hava necə olacaq? - Proqnoz
SOCAR-da KADR ÇATIŞMAZLIĞI VAR! - Yeni idarə rəisi niyə hansısa MMC-də müavin postunda saxlanılır ki?
Avropa Liqası: iki ingilis komandası finalda "döyüşəcəklər"
Daha bir dövlət başçısı İlham Əliyevə zəng edib
Bu gün sizi nə gözləyir? - BÜRCLƏR
Nihat Kahveciyə ağır cəza verildi - Uşaqlarına həsrət qalacaq
Katoliklər yeni Papa seçdi - İlk dəfə amerikalı dindar Vatikana rəhbərlik edəcək (FOTO)
Superkubokun yeni formatı açıqlandı
BƏƏ prezidenti İlham Əliyevə zəng edib - Nələr müzakirə olunub?
Ermənilər Bakıda hakim qarşısında: Kəlbəcərin işğalı faktını əks etdirən videomaterial nümayiş olunub (Yenilənib)
Starmerdən ABŞ-la tarixi razılaşma haqda açıqlama: "Prezident və mən bir-birimizə hörmət edirik və..."
Okan Buruk seçim edib
DTX və DSX-dən birgə əməliyyat: bir nəfər saxlanılıb
Qəzzada ölənlərin sayı artıb
“Azercell Telekom” MMC bəzi tarif paketlərinin istifadə şərtlərinin dəyişməsi ilə bağlı açıqlama yaydı
PREZİDENT BU ŞƏXSLƏRİ TƏLTİF ETDİ - Sərəncam
"Səhiyyə TV" televiziya kanalının adı dəyişib
Fikrət Qoca ilə bağlı sərəncam imzalandı
Nazirliyə 5 milyon manat vəsait ayrılıb - Sərəncam
Vyetnamın Baş katibinin Azərbaycana səfəri başa çatıb
İlham Əliyev Avrasiya İqtisadi Zirvə Toplantısının iştirakçılarına müraciət ünvanlayıb - MƏTN
Milli Məclis bəyanat verdi - MƏTN
Axtarışda olan daha dörd nəfər Azərbaycana ekstradisiya edilib
AYNA-nın "aynasız işləri"... - FOTOLAR
Metz: "Böyük məsuliyyət hələ də üzərimizdədir"
Almaniyanın yeni kansleri: "Rusiya ən böyük təhdid olaraq qalır"
Rövnəq Abdullayevin qızının ərinin bankı indi də "keşbək"ləri kəsdi
Əli Əsədov To Lam ilə görüşüb - Nələr müzakirə olunub? (FOTO)
Rasim Məmmədov məhkəməyə şikayət edib - Əmlak davası
Heydər Əliyevin anadan olmasının 102 illiyi ilə əlaqədar ağacəkmə aksiyası keçirilib - FOTOLAR
“Nar”ın baş icraçı direktoru Gəncədə konfransda çıxış edib - FOTO
Arif Babayevə Heydər Əliyev Mükafatı verildi - Sərəncam